fluffybunnyfoot

Jag är en tjej på 22år. Jag kämpar var dag med alla mina problem. Det är som att jag dras mellan Nelly som är den delen av mig som säger att jag måste äta och Alice som säger till mig att jag inte förtjänar non mat. Om ni vill får ni följa min kamp att komma ner till min mål vikt som för tillfället är 49,3kg.

Va hände?

Kategori: Allmänt

Jag har tryckt i mig 2kg mat.
Va fan hände?? hur fan kan jag göra så här mot mig själv?
Jag äter inte för att jag är hungrig, jag äter för att jag har panik och jag vet om de.
Min mamma kom med de finna förslaget att hon ville göra smörgåstårta och vanlig tårta till min födelsedag. Jag svara henne att de inte gick för att min mage skulle börja krampa om jag åt de.

Jag har inte ångest över att fylla år. Jag har där imot ångest över att bli ett år äldre och fortfarande vara en besvikelse för min mamma.
Vem vill inte göra sina föräldrar stolta över en???

Jag vet inte om jag har skrivit detta tidigare men. Jag vet om att jag alltid har varit en besvikelse för min mamma för att jag har varit för killig eller för fet. Min mamma är en föredetta model så hon är värkligen jätte vacker. Jag hade mamman alla mina killkompisar ville sätta på. Och nä jag skojar inte. Så jag har alltid kännt mig som den fula ankungen. Ända skilnaden är att jag aldrig kommer att bli en vacker svan.

Jag vet om att jag har lackt på mig 2kg.
Men ut idag var i alla fall -1041cal. (promenader med hund)



Jag har så sjuk syn på va "normal" vikt är. Mitt BMI låg ju på 19,7. Men jag tycker det är sjukt mycke. Jag tycker att det känns som att jag ligger precis på gränsen till överviktig. Är det bara jag som känner så???

Kommentarer

  • mybetterself säger:

    Jag slår vad om att din mamma inte ser dig som en besvikelse. Om hon hade gjort det så hade hon knappast ens velat planera inför din födelsedag.



    Jag slår vad om att du är minst lika vacker som din mamma var. Vi flickor tar ju för det mesta efter våra mammors utseende och jag slår vad om att hon tycker att du är mycket vackrare än vad hon någonsin har varit. Mammor brukar tycka så nämligen och även om hon skulle säga något annat så är det vanligtvis avundsjuka.



    Jag känner likadant när det gäller BMI. Jag ligger också på 19 men ser absolut inte ut att vara på gränsen till undervikt - tvärtom! Men jag litar inte på BMI för då skulle den biffigaste tjejen (med bara muskler) räknas inom kategorien fetma bara för att hon väger mycket i muskelmassa.



    Puss på dig

    2012-06-03 | 11:47:42
    Bloggadress: http://mybetterself.blogg.se/
  • louise säger:

    gud vad kul du är från skåne, var bor du nu?:)

    Jag känner exakt likadant för dig och har hamnat i dåliga mönster den senaste men är på väg att komma tillbaka igen, känns skönt att ha kontroll igen:)

    2012-06-03 | 23:30:48
    Bloggadress: http://wewantskinnybitches.blogg.se/

Kommentera inlägget här: