fluffybunnyfoot

Jag är en tjej på 22år. Jag kämpar var dag med alla mina problem. Det är som att jag dras mellan Nelly som är den delen av mig som säger att jag måste äta och Alice som säger till mig att jag inte förtjänar non mat. Om ni vill får ni följa min kamp att komma ner till min mål vikt som för tillfället är 49,3kg.

Drunknar

Kategori: Allmänt

Det känns som att jag håller på att drunkna, i mina egna kännslor och fett. jag låg på + redan när jag vakna men tror fan inte att jag kommer att gå - imon om jag säger så tror att jag kommer att hamna på 54,6 men det är bara att vänta och se.

var nere i stan en kort stund. V drog runt mig i olika affärer för att kolla kläder. Jag hatar att vara bland mycke folk och det vet han mo men som han så finnt sa "Du måste för annars vet du inte vilken stormek du har och inget du har hemma passar". Jag tycker om stora kläder!!!! Men jag gick in på H&M och Gina för att kolla byxor. V gav mig ett par byxor W26/L32. jag bara tittade på byxorna och sa till V att dom här kommer jag fan aldrig att få på mig. Tyckte dom såg lite små ut när jag höll dom i händerna men så fort jag fick dom på mig så tyckte jag bara att jag såg jätte fet ut i dom. Men jag fick på mig dom i alla fall. kunnde bara inte köpa dom hadde panik och de gick bara inte.  

Jag och några kompisat satt och prata om en annan kompis jag vet om att de låter väldig elakt men vi snackade inte skit om henne utan hon kom bara upp för att vi pratade om gastric bypass och den tjejen (E) har gjort de.
Hon var ju sjukligt överviktig innan hon gjorde operationen. Men jag fattar inte varför hon gjorde den operationen. Hon var jätte duktig och gick ner jätte mycke innan operationen så hon kunde ju uppenbarligen ha gått ner utan att lägga sig under "kniven". Men en så länge så har det ju gått bra utan några större problem. När vi hade snackat färdig om för och nack delar till att operera sig och om de bara är en "lätt" utväg. Så kom vi in på över vikt och under vikt och skillnaden mellan att vara sjukligt överviktig och underviktig förutom själva vikten utan mer den delen att är man underviktig så är de hämskt medans är man överviktig så är man ett offer. Hur kan man vara ett offer om man själv trycker i sig maten. Det är ju ingen som tvingar en att äta en massa mat och inte röra på sig. E är ett bevis på att även en överviktig människa kan gå ner om man bara vill. Så fattar inte varför det är så tabu att säga att en människa som är tjock får skylla sig sjäv. Jag fattar inte varför underviktiga får så mycke skit av skolsystrar medans överviktiga inte får lika mycke skit för att dom är överviktiga. Det är sjukt!!! 13 åringar dör pågrund av hjärtinfarkter men ingen gör något endå.
Det är inte bra att snacka med sina gamla klasskompisat vi hamnar alltid i djupa diskutioner om vård men det blir väl så när man har gått OP. Men jag älskar dom endå.

Jag är hällre smal en vad jag är tjock och jag har vatt båda. Triv mycke bättre i min egen kropp nu en vad jag gjorde innan och jag kommer att nå alla mina mål. Jag skiter i vad alla andra tycker. 


Förlåt för att jag typ skrev värdens längsta inlägg... hoppas ni har haft en bra dag <3 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: